Genieten!!!

zondag 27 maart 2011

Wat is het toch geweldig om wielrenner te zijn! Ik moet toegeven dat ik op deze site wel wat heb zitten klagen dat het niet mee valt al die trainingsuren, maar eigenlijk is dat zwaar onterecht. Ik zou toch beter moeten weten, met het doel en de aanleiding van dit alles in het achterhoofd. Nu het zonnetje zo heerlijk schijnt is het juist geweldig om zoveel te ‘mogen’ trainen. Wat is er nou lekkerder dan uit je werk nog even een uurtje de fiets te pakken en met de ondergaande zon in het gezicht een uurtje langs het Veluwemeer te fietsen?

Afgelopen zaterdag heb ik de 150km lange Joop Zoetemelk Classic gefietst. Na een fris en mistig eerste uur kwam ook daar het zonnetje lekker door. Door het prachtige Groene Hart was het echt genieten. Ik heb heerlijk van pelotonnetje naar pelotonnetje gefietst. Voor me gevoel train ik goed en heb ik al aardig volume in de benen zitten. Ook ben ik aardig wat Alpe d’Huzessers tegengekomen onderweg (ik kom ze nu echt overal tegen lijkt het wel!).

Maar vanaf nu gaat het spannend worden. Aanstaande zaterdag staat namelijk onze eerste teamtraining op het programma. Dan kunnen we pas vergelijken hoe we er voor staan. Ook maak ik me nog wat zorgen om het klimmen. De lange afstanden en de vele uren maak ik me al minder zorgen om, maar zodra er ook maar een hobbel in de weg zit lijkt het wel of ik direct geparkeerd sta (echte maarten ducrot uitspraak). Me hartslag schiet omhoog en de kracht vloeit weg uit mijn benen. Mmm, toch best lastig als je weet dat die hele Alpe d’HuZes bestaat uit klimmen, klimmen en nog eens klimmen en oke, ook wat dalen. Gelukkig heb ik me laten vertellen dat ik me daar niet te druk om moet maken en dat de klimtrainingen dit voorjaar nog wel gaan komen. Zo ook de eerste aanstaande zaterdag.
Als voorbereiding heb ik gisteravond de virtuele Alpe d’Huez beklommen. Op de Praxtour (bij Iedema). Het is we leuk om, al fietsend, op een scherm de 21 bochten af te leggen. Je krijgt een indruk, maar vast ook niet meer dan dat. Wel heb ik even goed een uur lang op hoog hartslagniveau kunnen fietsen.

Gisteravond zag ik ook het de nieuwsuitzending van TV Deventer, via uitzending gemist op de website. Leuk he? Voor diegene die het nog niet hebben gezien:
http://www.deventertelevisie.nl/tv/uitzending_gemist/
Toets in het ‘zoek’ scherm even het woord SLATINK in en je zult de nieuwsuitzending van vorige week zien met daarin de reportage over de spinning marathon.
Tja, en verder heb ik ook gewoon een hele drukke werkweek gehad waardoor er vanaf het trainingsfront of sponsorfront weinig nieuws te vertellen is.

Tot snel!

Erik

0 reacties:

Back to TOP