Over doelen stellen gesproken!

dinsdag 1 februari 2011

Het is alweer een maand geleden sinds mijn laatste blog. Zoals ik vorige maand schreef was het halen van 400 km fietsen erg lastig. Deze maand heb ik een realistischer doel gesteld. Op de kop af 300 km, vandaag gerealiseerd. Volgende maand ga ik voor 350 km. Ook met mijn gewicht gaat het langzaam de goede kant op.

Maar waar ik het nu voornamelijk over wil hebben is de ongelofelijke wijze waarop ik de afgelopen maand ben overdonderd met donaties en toezeggingen. Ongelofelijk en niet te bevatten. Ik had mijzelf tot doel gesteld om gedurende 4-5 maanden zoveel mogelijk euro’s aan sponsorgeld binnen te halen en dankzij velen is er in 1 maand ruim 5000 euro aan donaties en toezeggingen binnen!! What the f***! Dit is niet normaal.

Waar gaat dit heen?

Onlangs las ik een artikel over een onderzoek naar werven van sponsorgeld voor goede doelen. Ruim 900 marathon lopers in Boston namen deel aan dit onderzoek. Het onderzoek wees uit dat je tijdig moet beginnen (7-9 maanden voor het evenement) met werven en dat je het beste via een online platform kan werven. De marathonlopers hadden ruim 2,5 mio geworven waarbij 73 % via een online platform.

Hier zijn blijkbaar hele studies naar gedaan. Het grappige is dat ik veel overeenkomsten zie met mijn actie. Ook ik ben 6 maanden vooraf begonnen en vooral online via mijn sociale netwerk.

Ik merk dat mijn creativiteit inmiddels ook op hol is geslagen. Samen met een collega gaan we kijken of we een aantal bedrijven op een ludieke manier kunnen betrekken in dit evenement. Hierover volgende maand meer.

Heel bijzonder vind ik alle reacties en het motiveert enorm. Wat ik persoonlijk creatief en leuk vind om te vermelden (zonder alle ander acties te kort te doen), is de wijze waarop mijn oude honkbalvereniging Kinheim in actie is gekomen. Een aantal honkbalvrienden hebben de handen in 1 geslagen. In een mail aan iedereen die zij binnen de vereniging kennen (of mij kennen) hebben ze gevraagd om een bijdrage te leveren. Als uitdaging was in eerste instantie een bedrag van 750 euro als doel gesteld. Binnen een week is deze doelstelling bijgesteld naar 1000 euro en inmiddels is er al ruim 1600 euro binnen. Helemaal gaaf natuurlijk.

Ik wil mijn blog dan ook afsluiten met het volgende. Iedereen die de afgelopen maand heeft gedoneerd en toegezegd ontzettend bedankt. Stuur mijn verhaal/mail zoveel mogelijk door naar iedereen die je kent. Wie weet waar het allemaal heen gaat. Ik in ieder geval op 9 juni naar de Ad6.

Grt Patrick

0 reacties:

Back to TOP