Tweesprong

zondag 8 mei 2011

woensdag 20 april 2011

Het is stil geworden op mijn actiesite. Ik hoor sommige denken. Zo, het geld is binnen klaar is kees. Dat zou inderdaad wel erg makkelijk zijn. Het is eerder het tegenovergestelde. Juist nu 9 juni dichterbij komt wil ik heel graag mijn sponsorgelden op orde hebben en als het even kan nog te verhogen. Volgende week is er weer een ‘donatieavond’ gepland met familie en vrienden. Ik hoop dat we dan alle donaties van de spinning marathon kunnen opvoeren. Dan is de teller in ieder geval helemaal bijgewerkt.

Ook de training bevindt zich in een cruciale fase. Ik zou het momenteel willen omschrijven als vallen en opstaan. Ik sta namelijk regelmatig op een tweesprong. Ik wil heel graag mijn duurtraining nog wat uitbouwen. Bijvoorbeeld echt een keer boven de 8uur fietsen en 200+ km afleggen. Gewoon om te voelen hoe het lichaam daarop reageert. Maar aan de andere kant wordt ik afgeremd. Ik merk dat ik moe begin te worden en zo nu en dan een training moet overslaan. Ik wil absoluut niet het risico lopen dat ik mijzelf overtrain en straks met een overspannen kop naar Frankrijk af reis. Ik denk dat ik dan spontaan in huilen uitbarst als ik vanuit het dal naar de top van de Alpe kijk. Afgelopen dagen waren het toppunt. Ik kom al twee dagen bijna me bed niet uit van vermoeidheid. Zou ik afgelopen weekend dan toch te diep zijn gegaan? Was het nu over m’n grens heen? Zondagnacht zat ik nog aan een bord met eten omdat ik me zo verrot voelde, een leeg gevoel had en het idee kreeg dat ik te weinig had gegeten. Het enige wat ik nu kan doen is gewoon goed rusten. Deze week doe ik 4 dagen dan ook helemaal niets. Flink veel slapen en goed en gezond eten. Nou ja, niets… M’n werk eist ook een hoop energie namelijk. Er staat behoorlijk wat druk op en er moet echt veel gebeuren. Het is moeilijk om het in balans te houden. De meeste avonden zijn we inmiddels toch wel druk met allerlei dingetjes te regelen voor onze bruiloft. Dus relaxte avonden zijn er ook niet echt bij. Ookal is het super leuk om daar mee bezig te zijn. Toch, de dagen dat ik train voel ik me goed. Ik word sterker en het klimmen gaat ook erg goed. De laatste training in Elten gaf zelfvertrouwen.

Dus wat wordt het komend weekend? Rustig aan doen of toch gewoon lekker fietsen? Het weer nodigt in ieder geval uit om op het zadel te springen. Ik ga 2 dagen naar Limburg, dus wat betreft klimmetjes zit ik daar wel goed. Ook heb ik er nog steeds heel veel zin in. Het plezier in het fietsen is er elke dag. Wat dat betreft kijk ik uit naar komend weekend.

Daarnaast heb ik afgelopen vrijdag ook een geweldige dag gehad. Een van onze beste vrienden en vriendinnen zijn getrouwd! De collectie die tijdens de trouwdienst in de kerk is gehouden komt ten goede van Alpe d’HuZes. Welk bedrag dat precies is weet ik nog niet. Dat is nog even spannend. Maar voor m’n gevoel was het best behoorlijk wat. Ik zat namelijk vrijwel vooraan en kon het natuurlijk niet laten om even in de zak te kijken. Tot mijn grote vreugd zag ik zelfs enkele briefjes en de zak was ook behoorlijk zwaar van het muntgeld. Zodra ik weet om welk bedrag het gaat ga ik het hier uiteraard posten. Owja, en met een leuke trouwfoto erbij om het verhaal compleet te maken!

Tot snel. Erik.

0 reacties:

Back to TOP