Gedwongen rust :-(

zondag 8 mei 2011

dinsdag 5 april 2011 22:44

Had ik net gemeld, dat ik zaterdag lekker had getraind.... Tijdens het fietsen al wat krampgevoel in mijn linker scheenbeen, zondag behoorlijk gevoelig en maandag na het werk leek mijn voet wel een waterzak, dus poot omhoog, ijs erop en mijn zwager Eric geconsulteerd.Super zo'n zwager, die na een werkdag van 12 uur meteen klaar staat om te helpen en ook nog om 10 uur 's avonds naar de praktijk fietst om een stuk tape op te halen. Helemaal conform de AD6-gedachte!

Een fikse peesschede ontsteking, waarschijnlijk nog een gevolg van mijn val van een hek tijdens de Merenloop in Grou, wat met de intensieve trainingen van de afgelopen weken ineens tot een flinke irritatie heeft geleid. Nu maar hopen op het wonder van de "cure-tape" van Eric. Nu geen pijn meer, maar dat is juist het verraderlijke van die tape. Eric heeft me op het hart gedrukt rust te nemen tot de zwelling helemaal weg is en dan voorzichtig weer te beginnen met wandelen en licht fietsen. De zwelling mag niet terug komen.
Gelukkig overkomt dit me 2 maanden voor AD6 en niet in de week ervoor. Wellicht doet de overcompensatie van de trainingen van afgelopen weken zijn werk en kan ik over enige tijd knallen als nooit tevoren. 



Als "positieve Fries" heb ik er alle vertrouwen in dat het binnenkort weer helemaal goed komt en ik er op 9 juni klaar voor ben.Had ik nu dus mooi de tijd om het boek van Peter Kapitein, "Ik heb kanker .... en ik leef een goed, gelukkig en gezond leven!", te lezen. Geweldig hoe hij zijn strijd tegen kanker belicht vanuit alle mogelijke invalshoeken; enorm inspirerend en motiverend. Een must om te kopen (royalties gaan naar AD6) en vooral te lezen!.


Gerrit

0 reacties:

Back to TOP