Eindelijk weer naar buiten!

dinsdag 9 maart 2010

Wat een schitterende week vorige week. Mooi, maar koud, weer met een zonnetje. Dus niet gewacht zoals de Bikkel uit Brielle tot zondag, maar gewoon op dinsdag al de fiets uit de Tacx gehaald, achterwiel vervangen, bandjes opgepompt en lekker naar buiten. Dat viel toch nog even tegen die eerste meters.... Moet je gewoon weer opletten, vooruit kijken en anticiperen op het andere -veelal gemotoriseerde- verkeer. Maar dat went gelukkig snel. 

Vorige week 3 keer buiten op de fiets gezeten, lekker koud geworden en dan met een voldaan gevoel een warm bad. Wat mij betreft mag het nog wel even winter blijven, daar kan de zomer echt niet tegenop......

Ik heb me wel de hele week lopen op te fokken voor mijn eerste clinic van het trainingsprogramma BergOp van Webtrainer.nl. Uit het vergelijken van elkaars testresultaten bleek al snel dat ik tot de slechtsten van de twee groepen van elk 25 renners behoor. Keerzijde van de medaille is wel dat ik in 4 maanden in potentie de grootste vooruitgang kan boeken. Want zeg nou zelf, wie gaat er meer vooruit: de jonge dertiger die dit jaar de Dolomietenmarathon in 7 uur wil doen in plaats van de 8 uur van vorig jaar of de kalende vijftiger met buikje die vorig jaar nog wijn drinkend de hele dag op de berg stond en nu minimaal 3 keer die berg op gaat fietsen? Die beker win ik met twee vingers in mijn neus: ik hoef alleen maar af te vallen.....

Afgelopen zondag was het dan zover. Met de moed in mijn wielrenschoenen gezonken naar het startpunt in Velp gereden. Na de individuele gewicht- en vetmeting, koffie, appelgebak en toelichting op de training in 3 groepen om kwart voor 11 vertrokken. Richting Hoenderloo, Ugchelen, Hoog Soeren en Kootwijk. Tussen Ugchelen en Assel werd er een oefening gedaan van 5,3 km vals plat. Met 60-65 rpm en een hartslag van maximaal tot HF-MLSS het traject twee keer "op de grote plaat" afgelegd. Dat was voor mij een nieuwe ervaring om over deze afstand met een zwaar verzet omhoog te rijden. Na de pauze in cafe Brinkhorst in Kootwijk weer terug naar Velp met nog even een klimmetje op de bekende Emmapyramide. Bij elkaar 4 uur fietstijd en 120 km afgelegd. Pastamaaltijd en weer naar huis getogen. Viel al met al best mee! Op bijgaande foto zie je me zelfs tegenwind kopwerk verrichten: het moet niet gekker worden....


Vandaag een uurtje uitgereden met een lage hartslag. Ben weer helemaal de oude. Het ziet er de komende dagen weer goed uit dus dat belooft weer een aantal mooie kilometers over de eilanden en langs de Oude Maas. Ik kijk er naar uit.

Wat de sponsorstand betreft overtreffen we ons zelf nu al: ruim meer dan euro 60.000,-..... en we hebben nog iets minder dan 3 maanden te gaan. Ik sluit me graag bij onze captain aan om de lat wat hoger te leggen: euro 75.000,- is al genoemd. Laten we dat dan ook maar als voorlopig doel beetpakken. We gaan er nog even goed tegen aan. 

Ben benieuwd hoe het met de plannen voor onze Tour d'Achmea gaat: op de fiets langs alle(!) vestigingen van Achmea en daar geld ophalen. Dat wordt nog een hele klus. 

Marco. 

0 reacties:

Back to TOP