Jammer

vrijdag 16 oktober 2009

Het stukje waarmee Marco zijn sollicitatie als webloggende collega heeft bewerkstelligd heb ik met aandacht gelezen. Ik moest gelijk denken aan het veel gebruikte spreekwoord “Als Mozes niet naar de berg komt, moet de berg maar naar Mozes komen”. Als ik al het geklaag aanhoor is het zelfs zo dat de berg onder Mozes had moeten komen. Een veel gemaakte fout van beginnende fietsers is dat ze gaan klagen, en daardoor zichzelf zielig gaan vinden. Op de fiets geldt echter maar één regel en dat is: Afzien doe je alleen.

Verder is het zo dat het in Nederland en België vaak zo is dat een heuvel of berg meerdere wegen naar boven kent en dat die route dan een bepaalde naam krijgt. Zo zijn er meerdere wegen die naar het restaurant op de posbank leiden en de weg die wij gefietst hebben is niet de Posbank, maar de Zijperberg West. Het percentage van de klim is beduidend lager 5,6 %. Niets om je zorgen over te maken toch. Later zul je zeggen dat het niet veel voorstelt.

Verder is het nu hoofdzakelijk een tijd van afronding en afsluiting. Het laatste rondje in de korte broek, het laatste rondje zonder jack, de laatste mooie zonnige dag. De laatste bijeenkomst van Alpe d’Huzes een laatste blik op de pagina van vorig jaar. En wat ik vooral erg jammer vind het laatste stukje van mijn collega weblogger. Ik moet nog lachen als ik hem op zijn Tackx op de foto in de slaapkamerkast zie zitten.

Jammer, maar wat leuk is moet een keer ophouden, anders blijft het niet leuk. Met de nieuwe webloggers zullen we proberen in ieder geval niet in te leveren op de kwaliteit. Ik hoop dat Hans het allemaal een beetje blijft volgen en mij af en toe wat van zijn zeer gewaardeerde kwinkslagen influistert.

Het stokje is over gegeven en Hans heeft aangegeven dat hij best wel af en toe een stukje met ons wil fietsen. Dat we de plaats en de tijd even door moeten geven. Het ligt voor op mijn lippen om te zeggen 3 juni 2010 in Bourg d’Oisans. Dat is wat flauw, want ik weet dat Hans er lang over heeft nagedacht en dat de keuze weloverwogen is gemaakt. Daarmee kan ik het natuurlijk nog wel erg jammer vinden. Voorlopig blijft het nog even afwachten of degene die het stokje aanpakt zich kan meten aan degene die het stokje af geeft. En wie weet, er kan nog ingeschreven worden, en je kunt ook gewoon komen kijken in Frankrijk.

0 reacties:

Back to TOP