Het wordt weer serieus

dinsdag 13 oktober 2009

Het wordt serieus zoals onze zuiderburen zeggen. Hebben de oud Alp d’Huzessers nog kunnen teren op de geleverde prestatie’s en de opgebouwde conditie en kracht deze zomer, dat is per 12 oktober afgesloten en we staan er weer helemaal blanco voor. Nieuwe webpagina, nieuwe teams en vooral een zeer magere sponsorstand. Er is al wat gefietst om wat ervaringen uit te wisselen en een en ander is al uitgebreid beschreven door Marco.

Ik moet zeggen dat hij literair gezien zeer uitgebreid is ingegaan op zijn klim van 67 meter. Ik wist het hoogte verschil niet, maar het maakt me wel nieuwsgierig naar wat hij nog weet na een klim van 12 kilometer. Zo’n lege pagina maakt je wel wat sentimenteel. Al die serieuze stukken waarover ik van gedachte heb gewisseld met onze webloggende afhaker. Waarbij allerlei goed bedoelde adviezen verkeerd werden uitgelegd en daardoor enigszins lachwekkend werden.

Graag wil ik nog even ingaan op mijn bezoek aan de afsluitende middag op 12 oktober. De opkomst van ons team was wat magertjes, maar over het algemeen in mijn ogen boven verwachting. Los van een fantastisch bedrag, inspirerende speeches en ideeën en de toezegging dat Erica Terpstra volgend jaar het startschot gaat lossen was er ook Betty. Degene die meegedaan hebben weten wie het is, en voor de nieuwkomers ik leg iets uit, als je ze ziet weet je gelijk wie het is.

Betty gaf aan dat iedereen zich een dag Alp d’Huzes kado zou moeten doen. En zo moet er ook tegenaan gekeken worden. Hoeveel ontzag de Alp ook inboezemt, de dag zelf is een kado wat je vanzelf overkomt. Maar zover is het nog lang niet. Eerst moet er veel geld opgehaald worden en moeten er erg veel kilometers gemaakt worden. Weer naar de keuring, weer in een bekertje piesen.

Voor iedereen die net als ik niet van spinning houd, geniet van de laatste dagen in de korte broek, weliswaar met kippenvel op je benen aan de start maar je kunt de hele winter nog je eigen inpakken. Verder allemaal de datum vrij houden voor de teambijeenkomst zodat we er een flinke klap onder kunnen geven. Ik ga nog een weekje op hoogtestage in Duitsland en daarna probeer ik weer op regelmatige basis jullie lastig te vallen met mijn goedbedoelde onzinnigheden.

0 reacties:

Back to TOP