Stokje door gegeven

woensdag 14 oktober 2009

Zoals de meesten wel weten doe ik in 2010 niet mee met de Alpe d’Huzes in Frankrijk. Dit is een weloverwogen (moeilijke) keus geweest waar ik af en toe best mijn twijfels over zal hebben. Maar de keus is nu eenmaal gemaakt en daarna is het klaar. Dat wil niet zeggen dat ik de editie in 2010 niet zal steunen daar waar ik kan en het gewenst is. Integendeel! Ik weet inmiddels wat er allemaal bij komt kijken en wat je als renner moet doormaken. Daar waar ik kan zal ik dan ook graag een ieder een zetje in de rug geven als dat nodig en gewenst is.

Op zondag 4 oktober heb ik de eer gehad met de nieuwe groep fietsers (zaten ook oudgedienden bij die in 2010 wederom van de partij zijn) kennis te maken en een fietstochtje op de Veluwe te maken. Op zaterdag 26 september was overigens al een eerste verkenning geweest met Hans de Haan die op 4 oktober niet in de gelegenheid was mee te gaan.
Die zondag hebben we onder het genot van een zonnetje een heerlijke tocht gemaakt waarbij in totaal 11 man aanwezig waren. Het fietsen in de groep ging buitengewoon goed. Het is altijd maar weer afwachten hoe het gaat. Zeker als er mensen bij zijn die niet gewend zijn in een groep te fietsen. Een klein foutje en je hebt zo vier man op het asfalt liggen met alle gevolgen van dien. Tijdens het fietsen bleek de motivatie enorm hoog te zijn. Bij sommigen zelf extreem hoog want als Marco van Dijk op tijd is, is dat heel bijzonder.
Die dag bleek wel dat sommigen nog een hele lange weg hebben te gaan (in noem geen namen Marco) maar de manier waarop ze nu al bezig zijn roept bij mij enorm veel respect op (ook hier noem ik geen namen Marco). Ik ben dan ook trots dat ik die zondag heb mogen meefietsen en heb met een gerust gevoel het stokje door kunnen geven. Met Toine Rennen had ik afgesproken dat hij mijn stokje zal overnemen.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de prestaties van dit jaar in 2010 minstens geëvenaard gaan worden. Zeker omdat ze het geluk hebben dat teamcaptain Leo ook in 2010 hun weer zal bijstaan. Ik wens alle renners dan enorm veel succes toe. Mocht iemand nog een keer een fietsmaatje nodig hebben om te trainen dan houd ik me aanbevolen.
Wat de weblogstukjes betreft zou Marco volgens mij een prima vervanger voor me kunnen zijn.

Ik zal jullie met meer dan gemiddelde belangstelling volgen.

Hans de Kler

0 reacties:

Back to TOP