Het duurt maar en het duurt maar...

zondag 14 februari 2010

Andere jaren lette ik niet zo op de winterperiode. Ik keek uit naar de wintersport en dat er hier zo af en toe sneeuw lag was je al snel weer vergeten. Eerst op de ski's en daarna was het direct lente. Maar dit jaar is het anders... Of zou dat komen omdat je als fietser wat meer reikhalzend naar het beter weer uitkijkt? Weer die lekkere buitenlucht langs je gezicht en net geschoren benen, genietend van al het ontluikend groen... Dat duurt dus nog wel even, schat ik zo in. En ook de weersvoorspellers -of zijn het glazen bollenkijkers- verwachten nog veel wits.

Dan zit er niets anders op dan of een weekje naar Mallorca te gaan of gewoon op de Tacx. Gek toch, een aantal maanden geleden had ik nog nooit gehoord van de Tacx, behoudens die engelse term zonder c voor zuur verdiend geld dat je weer moet afgeven, voordat je er ook maar iets mee hebt kunnen doen. En nu zit ik om de dag op dat ding, of beter gezegd op mijn fiets, die in dat ding staat. Voor de reeds beloofde "fotoreportage", zie de bijgaande foto's. Dat apparaat heb ik wel zo op gesteld dat het uitzicht goed is: een mooie witte wereld. Maar zoals mijn opa al zei: "uitzicht went en op den duur verveelt het zelfs....".

Wat doe je dan zo op een druilerige zondagmiddag als die op Valentijnsdag? Ik heb al jaren geleden gezegd dat ik het een uit Amerika overgewaaid commercieel verschijnsel vind, waar ik niet aan mee doe. Marjan is het daar gelukkig mee eens..... Dus gewoon 2 uur op de Tacx en daarna lekker Studio Sport kijken, waar natuurlijk weer geen reet aan was. PSV wint weer eens onverdiend en mijn clubje Feyenoord bakt er voor de zoveelste keer weer niets van: een bloedeloze 0-0 tegen notabene Utrecht. Hoe diep kan je vallen...?

Nee dan Vancouver: de sneeuw wordt aangevoerd per helicopter op Cypres Mountain en in Whistler is het te warm voor de afdaling heren en rijden ze op de fiets in korte broek door de hoofdstraat. Maar van de biathlon sprint voor zowel de dames als de heren heb ik weer genoten. Wat een mooie sport is dat. Als er hier meer sneeuw(?) zou liggen, was dat mijn sport geweest.

Met het binnen halen van de sponsors gaat het goed, zo heb ik de indruk. We zijn er nog lang niet, maar de teller gaat gestaag omhoog.

En voor de zuiderlingen: alaaf!

Marco.

0 reacties:

Back to TOP